Hei! Olen ollut nyt täällä työharjoittelussa kuusi viikkoa ja täytyy sanoa, että aika on todella mennyt nopeasti. Kuudessa viikossa on kuitenkin ehtinyt tehdä ja kokeilla asioita paljon. Olen päässyt ohjaamaan ryhmissä, tiedottamaan asioita, haastattelemaan muutamia henkilöitä, pitää aivoterveydestä pienen pätkän ryhmälle, päässyt esimerkiksi Ristiinaan ja muihin paikkoihin mukaan kuuntelemaan ja auttelemaan, keilaamassa käytiin myös ja paljon pieniä asioita olen päässyt kokemaan. Koulujuttuja varten minulle valittiin myös oma asiakas kenen kanssa toimin mahdollisimman paljon. Hänen kanssaan olen päässyt keskustelemaan ja sopimaan asioita. Pääsin jopa tekemään hänen kanssaan salaatin, mikä oli todella onnistunut ja molemmat oli kovin tyytyväisiä.

Itse en ole aikaisemmin muistisairaiden kanssa ollut tekemisissä, joten tämä oli todella avartava kokemus, sillä nyt ihan oikeasti huomaa, että muistisairaatkin pystyy hoitamaan omat asiat hyvin. Myös muutenkin on ollut kivat kuusi viikkoa, koska täällä pääsee kokeilemaan tosiaan eri asioita ja oppii uutta juurikin muistisairaudesta, ryhmässä ohjaamisesta ja pääsee ihmisten kanssa tekemään eri asioita. Työntekijät on kivoja ja rentoja, eikä päivätkään ole täyteen tungettuja eri tehtäviin, eli on vapaata aikaa kivasti miettiä tulevia tapahtumia ja tehtäviä. On ollut myös kiva huomata kuinka ryhmäläiset pitävät näistä ryhmistä! 

Kaikin puolin minulla on ollut todella mukava työharjoittelu ja onnistumisen kokemuksia olen päässyt kokemaan paljon ja hauskaa on ollut.